BlogGezonde lunches met dagverse producten - MeetINoffice Woerden

De beste manier om je op een vergadering voor te bereiden, is door vooruit te plannen. Maar een uitgebalanceerde maaltijd voor een bijeenkomst kan net zo waardevol zijn. Het eten van de juiste voedingsmiddelen kan je helpen om je energieker, geconcentreerder en rustiger te voelen.

Probeer eens een paar van de onderstaande maaltijdopties uit of zorg dat je een voedzame snack bij je hebt. MeetINoffice biedt gevarieerde lunches aan waarbij vaak één of meerdere van deze ingrediënten gebruikt worden.

  1. Cashewnoten: Cashewsnoten zijn een goede bron van L-tryptofaan, een aminozuur die nodig is voor de productie van serotonine. Een perfecte snack waarvan je gelijk rustiger wordt als je een handjevol cashewnoten 30 minuten voor het begin van de vergadering opeet.
  2. Zalm: Zalm bevat veel Omega-3 vetten die je helpen om je beter te concentreren. Een stuk gegrilde zalm vormt dus een perfecte lunch als je een middagbijeenkomst hebt.
  3. Eieren (met eigeel): Eierdooiers bevatten lecithine en die zorgen ervoor dat het lichaam meer acetylcholine produceert. Dit zorgt er weer voor dat je je beter kunt concentreren en het verbetert ook je geheugen. Je kunt de eieren het beste hard of zachtgekookt eten, want als je een roerei maakt gaan belangrijke voedingsstoffen verloren. Het is dus een perfect ontbijt voor een ochtendbijeenkomst.
  4. Avocado: De enkelvoudig onverzadigde vetten in een avocado helpen je hersenen te voeden en ze verbeteren de circulatie. Dit werkt bijzonder goed als je een angstig of gestrest gevoel over de vergadering hebt. Combineer de avocado met eieren voor een gezond ontbijt of met een salade voor een voedzame lunch.
  5. Bosbessen: Bosbessen vallen onder de superfoods omdat ze veel anti-oxidanten bevatten. Ze helpen je hersenen te beschermen tegen cognitieve achteruitgang en zorgen ervoor dat je energiek en geconcentreerd blijft. Een kopje verse bosbessen is dus een ideale snack voor een vergadering, eventueel gecombineerd met een handje cashewnoten.
  6. Pure chocolade met amandelboter: Chocolade is een bron van anti-oxidanten en bevat daarnaast ook caffeïne, die je een extra boost kan geven. De amandelboter bevat vetten die gestresste hersenen kunnen kalmeren. Deze combinatie zorgt voor meer scherpte en kalmte.
  7. Groene drankjes: Deze drankjes worden steeds populairder en zijn gezonder dan koffie. De groene smoothies vormen een combinatie van groenten en fruit die vol anti-oxidanten, vitaminen en mineralen zitten. Ze zorgen voor een optimale ondersteuning van de hersenen.

Geïnteresseerd in de ambachtelijke horeca van MeetINoffice? Lees hier meer over onze catering.